Friday, July 13, 2012

YA RAMADHAN~~

Assalamualaikum..hye sume.da lame x update blog.agakla kan.sesape yg still lg jenguk2 ke blog ni.
thanks dan sy harap semua sihat n ceria2 selalu..*senyum sokmo..^_^
malam ni xd idea lg na berpuitis k ape.tp xtawla kot tetibe t ade idea kan.kite juz wait..
skang tnga hot sal ape ek??chop..dont wanna talk bout politik,sprm,perayu undi,pengundi hantu,janji2. or wotnot..kite santai2 je kayh...:)
skang yg paling paling paling hot...janganla berpaling@_@..yang sangat sangatlah..

seluruh umat ISLAM di dunia sudah ramai yang tak sabar2 menyambut kehadiran atau kedatangan RAMDHAN KARIM...'MARHABAN YA RAMADHAN'...i.Allah tahun ni kita sama2 doakan agar setiap org dari kita masih lg berkesempatan bertemu Ramadhan yg sungguh indah sekali lagi..amin~
bagi saye sendiri,Ramadhan sememangnya guru yang paling bez dalam mengajar erti2 kehidupan yang sebenar..dan yg paling bez,bulan u improve cara2 muhasabah diri.bulan2 lain pn muhasabah gak,tp bln ni sng sket sbb lg bnyk motivasi..bulan mulia kot...hee
okai,,cukup dulu sal Ramadhan..tibe ade idea...



tiada orang peduli..

selama mencari makna dan erti kehidupan,
tidak pernah ku merasa ada yang peduli.
segala tanda tanya yang ku bawa bersama,
hanya kososng tida alasan...
lalu aku ada satu tekad dalam hati,
tidak apa2 kalau kau tak peduli,
tiada hasil yang aku dapat,
juga tiada rugi yang aku tanggung..
lalu aku melangkah lagi dengan terus tersenyum manis,
manis ini tidak sesekali akan menjadi gula,
buat kopi datuk-datuk sekelian,
tetapi agaknya cukuplah buat hati-hati sekeliling
menjadi senang..
akhirnya sekarang sudah zahir.memang tiada yang peduli,
kerana sekeliling tidak namapak hati aku yang sedang menangis,
tidak pernah aku salahkan bibir yang tersenyum,
kerana andai bibir ini turut ikut menangis,
agaknya tiada yang peduli dan tiada juga yang senang.. 

okai,adios^_^
hazlitt
 

No comments: