Monday, December 19, 2011

peluang kedua

ASSALAMUALAIKUM...ditengah2 kesibukan mengulangkaji pelajaran u final exam,
tetibe terlintas bait2 senikata dfikiran like....pop*pop*pop*(idea)
then aku zahirkan satu persatu untuk mudah aku memahami...
then...tadaaaa.this is a result.nothing xcly.juz a simple lyric from nobody..*tettt(its me)
okay..juz na cuba nasib u yang ini dulu(for sure banyk kkurangan)
yg lain belum dimodified kot.betul ke pengguanaan kata modified tu??k,who cares..
okai..thats all..enjoylah senikata yang xberlagu nih..
entitled 'peluang kedua'
pandai2la korang reka lagu sendiri..adios,wasalam..

Aku merindukan ayat-ayat sucimu…yang ku agungkan…
Aku berpegang pada janji-janjimu….yang kuyakin pasti…
Aku memohon padamu Ya Rabbi,
ampunilah semua dosa-dosa semalam..


akanku semaikan cinta padaMu,agar aku lebih dekat denganmu..
PadaMU Jua rindu ini berputik, menjadi bunga2 iman mengaharumi hidup.
sutera putih,dijaga rapi,tanpa sebarang noda terpelihara indah
Ibarat hati yg lahir suci,dijaga imannya dari murka illahi..


Ya Allah,Ya Rabbi ku bersyukur untuk waktu ini,
Masih ada peluang untuk menebus segala khilaf
sebelum tiba waktu dijemput kembali ke sana,
Kerna diri ini masih lagi dibayangi dosa semalam
yang terbuai dek indah fatamorgana


di keheningan malam ini ku pohon sejuta keampunan
kerna ku pernah ingkar pada murkaNya
kupohon tetapkan hatiku dengan iman ini
agar tidak lagi aku menodai sucinya sutera putih..


p/s :any comment can post at my wall(ida hazlitt)



.






No comments: